[O1] Coś strzela przy ruszaniu na LPG [rozwiązany]

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojja
    Classic
    • 2012
    • 33

    [O1] Coś strzela przy ruszaniu na LPG [rozwiązany]

    Nie tylko limitery są pokręcone. Paliwa jest dolane z "dwóch rur" bo tuner dolał tez "bokiem" .
    Za to powietrze leci strzykawką... praktycznie jest nie ruszone. Dym jak dym...mnie martwi oby ten nadmiar paliwa nie spowodowal czegos gorszego w silniku.
    Widac, ze program robiony przez kogos kto nie do konca wie co i jak zmienic lub wgrywa kiepskiego gotowca.

    Zrob logi na 3 biegu i porownaj z serią BKD w moim A3 8P.... widac jak na dloni o co kaman.
    Wojciech Łuński
  • niezal
    Rider
    • 2010
    • 283
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    [O1] Coś strzela przy ruszaniu na LPG [rozwiązany]

    Witam,

    Krótkie pytanie, może ktoś się spotkał z czymś podobnym.

    Mam O1 Tour z LPG LR 30000km i przy ruszaniu na LPG coś strzela, nie ma spadków mocy ani nic podobnego. Nie bierze oleju, sprawdzałem też czy w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego nei widać oleju i nic wszystko wporządku wygląda. Tak wogóle to auta nie bierze oleju wogóle, ostatnio to już nic nie dolewam. Od nowości może na te 30000 dolałem w sumie 0,5 L i to na samym początku dgy się docierał.

    Strzela tylko i wyłącznie podzcas pracy na LPG, nigdy na benzynie. Wydaje się jakby dzwięk dochodził z pod samochodu, trudno jednak powiedzieć skąd dokładnie.

    Najczęściej dzwięk pojawia się gdy rusza się ze stosunkowo małymi obrotami. Sprawia wrażenie jakby podczas ruszania, wysilony, coś tam przeskakiwało, strzelało. Dzwięk można porównać do gniecionej puszki po piwie, może jakby wydech się bujał, trudno powiedzieć.

    Pojęcia nie mam zielonego co to może być. Pierwsze co pomyślalem to uszczelka pod głowicą, no ok ale czemu tylko na LPG???

    Zjawisko to pojawia się powiedzmy raz na dwa ruszania kompletnie zatrzymanego auta. Nie ma znaczenia czy silnik ciepły czy zimny.

    Proszę o pomoc, wiem że Ci z Was którzy sporo wiedzą o autkach mogą od razu coś wskazać, podejrzewać. Boję się żeby nei było coś drogiego bo trochę przyznam się przestraszyłem a gwary już nie mam.
    "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

    O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
    O2 Tour BSE+LPG LR - MED

    Komentarz

    • tomus7
      RS
      • 2010
      • 1896
      • Peugeot

      #3
      Zamieszczone przez niezal
      Strzela tylko i wyłącznie podzcas pracy na LPG, nigdy na benzynie
      udaj się jaknaszybciej do gazownika żeby nie rozwaliło kolektora
      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

      Komentarz

      • utek
        Elegance
        • 2007
        • 867
        • Superb II combi (3T5)
        • APK 2.0 MPI 115 KM

        #4
        Wygląda na uboga mieszankę. Proponuję rozkręcić trochę śrubę na parowniku, a później na regulację do zakładu.

        Komentarz

        • tom2212
          RS
          • 2008
          • 3892

          #5
          jeśli pojawiają się wystrzały to oznaka że coś się dzieje z układem zapłonowym. Na bęzynie nigdy tak nie zrobi ale gaz ma to do siebie że jak coś takiego się dzieje to pada układ zapłonowy. Sprawdź świece, przewody i oczywiście udaj się na sprawdzenie regulacji instalacji gazowej.

          Komentarz

          • tom.tom
            Rider
            • 2009
            • 296

            #6
            Zamieszczone przez utek
            Wygląda na uboga mieszankę. Proponuję rozkręcić trochę śrubę na parowniku, a później na regulację do zakładu.
            Utek, daj se na wstrzymanie Omegas nie ma śrubki, to zaawansowany wtrysk sekwencyjny i tutaj nic nie da się zdziałać bez odpowiedniego sprzętu diagnostycznego.

            niezal, myślę co by mogło strzelać i powiem Ci że to mega dziwne. Skład mieszanki i tak doreguluje układ adaptacyjny silnika, nawet jakbyś miał złe mapy w komputerze LR. Najwyżej miałbyś problemy z odpalaniem i pracą na benzynie, ale na gazie szedłby idealnie.

            Jeżeli faktycznie strzały miałyby pochodzić od gazu, to albo sonda lambda padła i daje złe wskazania co do składu mieszanki, albo jest coś nie tak z pracą zaworów i jakimś cudem mieszanka niespalona przedostaje się do kolektora wydechowego. Albo jakaś świeca padła i nie daje iskry i jest to samo co wyżej. Ale to wszystko nie przy takim małym przebiegu !!! Poza tym miałbyś świecące się "check engine" na desce rozdzielczej. 30 tys. km to dopiero co się układ dotarł, nie ma też mowy żeby wydech o coś obijał, albo tego typu sprawy.

            W każdym razie nie jest to żaden "standardowy" problem, bo teoretycznie przy sekwencyjnym wtrysku nie ma prawa strzelać pod autem.

            Mam identyczne auto i nie przychodzi mi do głowy nic sensownego. Sprawdź u gazownika jakie jest ciśnienie na reduktorze, czy czujnik temperatury działa prawidłowo. Może padł po prostu reduktor i daje jakieś dziwne strzały gazu i wtryskiwacze tego nie wytrzymały... Ale to już totalne domysły.
            Pozdrawiam tom_tom

            Komentarz

            • niezal
              Rider
              • 2010
              • 283
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Dzisaj jadę do zaufango mechanika, zobaczymy co się dzieje. Dam znać i dokładnie opiszę usterkę. Niech zrobi przegląd i wymieni filtry gazu tak na początek. Kolesie specjalizują się w Octach więc moze szybko zdiagnozują.
              "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

              O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
              O2 Tour BSE+LPG LR - MED

              Komentarz

              • tomus7
                RS
                • 2010
                • 1896
                • Peugeot

                #8
                niezal, jakie ustalenia i diagnoza :?:
                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                Komentarz

                • adam-karol
                  Classic
                  • 2012
                  • 36

                  #9
                  U mnie w podobnym przypadku konieczna była regulacja instalacji, w szczególności składu mieszanki na wolnych obrotach.
                  Octavia 1.6 AEE + LPG
                  Uniden 520xl + Lemm AT-1200 na uchwycie

                  Komentarz

                  • niezal
                    Rider
                    • 2010
                    • 283
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Wymieniłem filtry LPG, przeczyściłem przepustnicę (była strasznie zawalona syfem) + adaptacja, strzelanie ustało, tyle w temacie. Pozdrawiam.
                    "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                    O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                    O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                    Komentarz

                    • utek
                      Elegance
                      • 2007
                      • 867
                      • Superb II combi (3T5)
                      • APK 2.0 MPI 115 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez tom.tom
                      to zaawansowany wtrysk sekwencyjny i tutaj nic nie da się zdziałać bez odpowiedniego sprzętu diagnostycznego.

                      Zamieszczone przez niezal
                      Wymieniłem filtry LPG, strzelanie ustało, tyle w temacie. Pozdrawiam.

                      Komentarz

                      Pracuję...